Tattadatatadaaa! (fanfaareja)

Tänään on hyvin täkeä päivä, nimittäin tämän Blogin perustamispäivä. :) Kirjoittelen täällä Blogissa enimmäkseen koirastani Napista. Tässä ihan ensiksi vähän perustietoa siitä, että osaatte vähän kuvitella millainen tapaus Nappi on.

Nappi on sekarotuinen leikattu narttukoira. Se on syntynyt 17.2.2004 Haukiputaalla. Napin emä on Suomenpystykorva ja isä Samojedinkoira. Nappi on luonteeltaan reipas ja hyvin oppivainen. Vaikka siinä tuota suomenpystykorvaa on, niin silti koulutus on mielestäni onnistunut hyvin. Nappi osaa paljon erilaisia temppuja; 'istu', 'maahan', 'paikka', 'tänne', 'kieri', 'ali' (pujahtaa jalkojen välistä), 'hyppää', 'tassu', 'etsi herkku' (minulla on kädet nyrkissä, toisessa kädessä herkku, nappi näyttää tassulla, kummassa ->saa herkun) jne. Olemme joskus muinoin harrastaneet Napin kanssa alkeistokoa, kun täällä korvessa semmoinen vielä oli.. Nykyään 'tokoillaan' vaan ihan kotona. Napilla on ulkona häkki, jossa se on nyt kesäisin yötäpäivää, syksyllä/talvella Nappi nukkuu mun huoneessa.

Minä, Sofia, olen kohta 16-vuotias tyttö ja omistan Napin. Olin 11-vuotias pikkutyttö, kun Nappi minulle tuli. Tarkoituksena oli, että siittä tulee perhekoira, mutta jotenkin kummasti kävi niin, että se on nyt minun. Me asumme täällä Limingan sivukylässä isossa omakotitalossa ja meillä on oma reilu ½hehtaarin tontti, jossa Napin on kiva juoksennella vapaana.

Hauskaa keväänjatkoa kaikille vierailijoille!

Kuva Napista, joka on otettu vappuna.

       1562193.jpg

"Enkös ookki söpö?"